ساخت لینک برای سئو

ساخت لینک برای سئو


مقدمه بر لینک بیلدینگ

در این پست  قصد داریم شما را با مفهوم لینک بیلدینگ آشنا کنیم و تاثیر لینک بیلدینگ روی سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم ، یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی سئو سایت شما دارد لینک بیلدینگ است  ، لینک بیلدینگ روش های زیادی دارد که درجه سختی و آسانی آن ها متفاوت است.

اکثر کارشناسان سئو اعتقاد دارند که سخت ترین قسمت کار آن ها لینک بیلدینگ است ، و بسیاری از آن ها بیشتر زمان کاری خود را صرف لینک سازی می کنند ، لینک سازی هدفمند می تواند سایت شما را نسبت به رقبایتان در سطح بالاتری قرار دهد.


تعریف لینک بیلدینگ

به فرایندی که طی آن لینک سایت شما در سایر وب سایت ها قرار می گیرد ، لینک بیلدینگ می گویند ، این فرایند باعث افزایش رنک صفحه شما می شود که در نتیجه آن سایت شما در نتایج گوگل رتبه بالاتری را پیدا می کند.


انواع روش های لینک بیلدینگ

همان طور که می دانید سئو از دو بخش on-page و off-page تشکیل شده است و لینک بیلدینگ مربوط به قسمت off-page سئو می باشد ، ما دو نوع روش لینک سازی داریم ، لینک های Paid و لینک های Earned Made که در ادامه به بررسی این دو می پردازیم .


لینک های Paid

لینک های Paid لینک هایی هستند که شما بابت آن ها باید هزینه پرداخت کنید که اکثر سایت ها از این روش استقاده می کنند ، که خود شامل دو مدل Anchor text و Content Based هستند.


 anchor text  : روش لینک های  Anchor text به این صورت است که شما یک عبارت با لینک یک صفحه را می دهید ، کلمه به صفحه لینک زده می شود و می تواند در هزاران صفحه از یک سایت منتشر شود ، در اغلب موارد لینک های Anchor text با موضوع سایت شما مرتبط نیستند ، مثلا در یک صفحه از یک سایت که اصلا موضوع آن ارتباطی با موضوع سایت شما ندارد ، لینک سایت شما خورده است.


 Content Based : روش لینک های Content Based به این صورت است که شما یک عبارت را در قالب یک متن لینک می دهید و در اصل شما از آن متن لینک می گیرید ، فرقی که این روش با روش Anchor text دارد این است که اولا این طور نیست که شما فقط یک عبارت را لینک بدهید ، بلکه عبارت را در قالب متن لینک می دهید و همچنین موضوع متن مرتبط با موضوع سایت شما است ، یعنی استفاده از یک کلمه کلیدی خوب در قالب یک متن مرتبط با محتوای سایت شما ، خود لینک های Content Based شامل دو مدل owned و linked می شود ، در مدل owned یعنی “مقاله مال من است” و شما پول داده اید که سایت های مختلف و پر بازدید آن را در سایت خود قرار دهند و در آن می توانید از کلمه هایی که انتخاب می کنید ، به هر صفحه ای که تمایل دارید لینک بزنید ؛ در مدل linked محتوا از شما نیست و فقط با یک عبارت به صفحه شما لینک می شود ، فرض کنید یکی از سایت های صفحه اول گوگل در مطلبی که به موضوع سایت شما مرتبط است ، لینک سایت شما را قرار می دهد و به کاربر می گوید در رابطه با این موضوع به سایت شما مراجعه کند ،  linked یکی از بهترین روش های لینک بیلدینگ به شمار می رود و در عین حال یکی از کثیف ترین روش ها هم محسوب می شود!


لینک های Earned Made

لینک های Earned لینک هایی هستند که ما به خاطر آن هیچ پولی را پرداخت نمی کنیم ، البته این به این معنی نیست که برای شما هزینه ای ندارد بلکه به صورت غیر مستقیم برای شما هزینه دارد ولی در این روش به صاحب پلتفرم که از آن لینک گرفته اید پولی نمی دهید ، لینک های Earned شامل دو روش By site و By social هستند.

 by site  در مدل by site شما از یک سایت به سایت خودتان لینک می گیرید ، که البته در بعضی از مواقع این لینک ها طبیعی هستند ، یعنی مثلا بعضی از سایت ها به صورت خود جوش به سایت شما لینک می زنند ، که البته لازم به ذکر است که این موضوع تا حد زیادی به کیفیت محتوای شما هم بستگی دارد ، مدل by site خود شامل دو روش weblogs & Forums و Shadow Sites Link Farms می شود ، روش اول همان طور که از اسم آن مشخص است ، گرفتن لینک از وبلاگ ها و انجمن ها است ، روش shadow site هم به این صورت است که شما یک وب سایت دیگر درست می کنید و در محتوای آن لینک ها را به سایت خودتان ارجاع می دهید ، البته این روش جز سئو کلاه سیاه محسوب می شود و اگر گوگل متوجه این کار شود ، سایت شما را جریمه می کند ، پس به شما توصیه می کنیم از انجام این روش پرهیز کنید.

by social   یکی دیگر از مدل های لینک های Earned روش by social است ، یعنی بک لینک هایی که به وسیله شبکه های اجتماعی به دست می آورید که خود شامل For Human و For Robots می شود ؛ for human شامل اینستاگرام ، آپارات و … می شود و خیلی روش مهمی محسوب می شود ، چون social signal درست می کنند ، یعنی سیگنال هایی که به گوگل اطلاع می دهد که مثلا سایت شما از social ورودی می گیرد ، for robots  هم شامل گوگل پلاس ، یوتوب ، لینکدین ،  pinterest ( یکی از ابزار های خوب برای گرفتن بک لینک است ) و … می شود .


چند نکته درباره استفاده از بک لینک

باید به این نکته توجه کنید که علاوه بر تعداد لینک ها ، کیفیت آن ها هم دارای اهمیت است ، برای این که بتوانید بک لینک سازی را به صورت حرفه ای انجام دهید به نکات زیر توجه کنید :

  • به این نکته توجه کنید که قرار گرفتن لینک سایت شما در محتوای سایت های دیگر تاثیر بیشتری روی سئو سایت شما دارد.
  • برای گرفتن بک لینک ، سایت هایی را انتخاب کنید که رتبه بالاتری از سایت شما دارند و موضوع آن ها مرتبط با موضوع سایت شما است.
  • از گرفتن بک لینک از سایت های مشکوک خودداری کنید.
  • از ایجاد بک لینک اسپم و زیاد خودداری کنید.
  • حتما در روش Anchor text از کلمات کلیدی استفاده کنید.

در آخر به این نکته توجه داشته باشید که همه لینک هایی که به سایت شما وارد می شوند سالم نیستند و ممکن است بعضی از آن ها روی سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشند و از طرف رقبای شما به سایت شما لینک خورده باشند ، سعی کنید آن ها را شناسایی کنید و با استفاده از ابزار Disavow tool نسبت به حذف آن ها اقدام کنید .


خدمات لینک بیلدینگ

جهت سفارش سرویس لینک بیلدینگ با ما تماس بگیرید . این سرویس بصورت VIP برای مشتریان صورت میپذیرد و دیتا بیس اختصاصی ادفلیکس میباشد ، و شامل بک لینک های فالو و دائمی و در وبسایت های با DA و PA بالا میباشد . این بک لینک ها دائمی هستند و نیاز به تمدید ندارند . تماس با ما


مقاله های مرتبط


لطفا نظر خود را بنویسید

آگهی های ویژه

آگهی های جدید

بالا